MKB Financieringscongres Kop of Munt, over de financiële stand van zaken van het MKB

In de Munt te Utrecht vindt maandag 13 juni het MKB Financieringscongres Kop of Munt plaats, georganiseerd door Stichting MKB Financiering (SMF). Meer dan 150 MKB financiers, financiële adviseurs en stakeholders ontmoeten en spreken elkaar over de recente ontwikkelingen in de non-bancaire financieringssector en de huidige stand van zaken en uitdagingen voor het midden- en klein bedrijf.

Ook zijn er toonaangevende sprekers. Hoogleraar Lex van Teeffelen en Fairphone CEO Eva Gouwens geven hun kijk uit de wetenschap en praktijk over de nieuwe financieringsvormen. Voorzitter van het Comité van Ondernemerschap Jacques van den Broek en Jacco Vonhof van MKB Nederland geven hun visie over een gezond ondernemers- en duurzaam financieringsklimaat.

Vernieuwde gedragscode Keurmerk Erkend MKB Financier

Speciale gast is Minister van Economische Zaken en Klimaat Micky Adriaansens. Zij zal het toekomstige beleid toelichten rond mkb financiering en krijgt uit handen van SMF voorzitter Ronald Kleverlaan de vernieuwde gedragscode Erkend MKB Financier waarmee de non-bancaire financieringsmarkt nog transparanter en toegankelijker wordt voor het mkb.

Ronald Kleverlaan: “Voor SMF is het een bijzondere dag, we zijn als MKB financiers allemaal weer bij elkaar en presenteren de nieuwe gedragscode die bij het Keurmerk Erkend MKB Financier hoort. Belangrijk voor zowel de non-bancaire financiers als ondernemend Nederland, die met de gedragscode als leidraad, voorzien worden van passende financiering.”

Download de vernieuwde gedragscode

Onderstaande MKB financiers voldoen aan de gedragscode en hebben het Keurmerk Erkend MKB Financier. Zij worden elk jaar door SMF geaudit of zij nog voldoen aan de gestelde voorwaarden van het keurmerk. Voor de vernieuwde Gedragscode Erkend MKB Financier klik je hier.