Non-bancaire financiers komen samen met experts van het Europees Investeringsfonds (EIF)

Op 18 mei organiseerde Stichting MKB Financiering samen met Invest-NL een bijeenkomst voor non-bancaire financiers die kapitaal aan willen trekken uit Europese fondsen. Daarvoor kwamen experts van het Europees Investeringsfonds (EIF) uit Luxemburg naar Amsterdam om o.a. de procedure toe te lichten van het Dutch Alternative Credit Instrument (DACI), waarmee €200 miljoen beschikbaar is. Om de eerste stappen te verkennen om kapitaal aan te trekken vanuit Europa via het DACI fonds waren er twaalf mkb financiers aanwezig.

Betere voorwaarden, gelijker speelveld
Vanuit Stichting MKB Financiering zetten wij ons in om betere voorwaarden te krijgen voor non-bancaire financiers om kapitaal aan te trekken en zo een gelijker speelveld te creëren. Dit kan gaan om garantieregelingen en/of borgstellingen beschikbaar te stellen, maar ook om mkb financiers te ondersteunen bij het aantrekken van institutionele financiering. Hiervoor hebben wij ook in samenwerking met Invest-NL het Guidebook SME Financing opgesteld. Het Guidebook SME Financing is te downloaden via deze link.