Meer vrouwelijke ondernemers, meer economische groei. Stichting MKB Financiering tekent Code-V

Gisteren heeft Stichting MKB Financiering (SMF) samen met meer dan 60 vooraanstaande organisaties de Code-V getekend. Een belangrijk moment voor vrouwelijke ondernemers en voor de stichting, die naast het tekenen van de code ook actief betrokken was bij het opstellen van de code.

Ronald Kleverlaan, voorzitter Stichting MKB Financiering: “De Code-V is een belangrijke mijlpaal waarmee erkend wordt door financiers en publieke organisaties dat er ongelijkheid is in de financieringsmarkt en dat er interventies nodig zijn om deze weg te nemen. SMF zet zich al jaren hiervoor in, om ervoor te zorgen dat iedere ondernemer die wil ondernemen, ook kan gaan ondernemen.”

Non-bancaire financiers tekenen mee

Vanuit de achterban van de stichting zijn de non-bancaire financiers Qredits, Geldvoorelkaar, PinVoorschot, TP24 en Invesdor aangesloten om als voorlopers de code te ondertekenen.

Doelstelling en ambitie Code-V

Code-V wil vrouwelijk ondernemerschap stimuleren en versnellen door barrières weg te nemen en hen betere toegang tot essentiële kennis en financiering te bieden. Naast inzicht te verkrijgen, interventies te doen en te investeren richt Code-V zich ook op het vergroten van maatschappelijk bewustzijn over de financiële ongelijkheid tussen vrouwelijke en mannelijke ondernemers met het doel deze ongelijkheid zo weg te nemen en gelijke kansen te creëren.

Voor een diverser en inclusiever zakelijk ecosysteem

Het uiteindelijke doel van Code-V is een diverser en inclusiever zakelijk ecosysteem dat innovatie stimuleert en de arbeidsparticipatie van vrouwen verhoogt. Ook draagt de code bij aan economische groei door vrouwelijke ondernemers te ondersteunen in schaalvergroting en internationale expansie.

Voor meer over Code-V zie ook www.code-v.eu

VLNR Leonardo Fuligni, Medy van der Laan (NVB), Marian Spier (FEM-Start), Annemarie Jorritsma (NVP), Ronald Kleverlaan (SMF) en gespreksleider Marieke Visser. Foto: ABN-Amro, BLINK Fotografie