Menno Snel aangesteld als aanjager voor de MKB Financieringsmarkt

By 12 december 2023 Actualiteiten, Nieuws

Voormalig staatsecretaris van Financiën Menno Snel is begin december benoemd tot de speciale gezant mkb-financiering. Hij bewaakt de voortgang van het Nationaal Convenant MKB-Financiering en jaagt de ambitie aan om in Nederland tot het beste mkb-financieringsklimaat van Europa te komen.

Menno Snel heeft ruime ervaring in de financiële sector als staatssecretaris en plaatsvervangend directeur-generaal van het Ministerie van Financiën, voorzitter van de Raad van Bestuur van de Nederlandse Waterschapsbank (NWB Bank) en lid van de Raad van Bestuur van het Pensioenfonds ABP en bewindvoerder bij het International Monetary Fund in Washington.

Ronald Kleverlaan, voorzitter van de stichting MKB-Financiering: “De aanstelling van Menno snel is een goede keuze. Hij heeft veel politieke ervaring en een goed netwerk bij het Ministerie van Financiën. Dit is erg belangrijk, omdat veel van de grote wijzigingen die de mkb-financieringsmarkt nodig heeft, gesteund zullen moeten worden door dit ministerie.

Duurzaam, inclusief en innovatief financieren

De benoeming van Menno Snel onderstreept het streven van de politiek, banken, non-bancaire financiers en diverse ondernemersorganisaties naar vooruitgang en innovatie in de Nederlandse financiële sector en financieringsmarkt. Stichting MKB Financiering kijkt ernaar uit om samen met Menno Snel te werken aan een duurzame, inclusieve en innovatieve MKB financieringsklimaat voor alle ondernemers van Nederland.

Download convenant

Het Nationaal Convenant MKB-Financiering is hier te downloaden en voor meer over het convenant klik je hier.

Foto: Henriëtte Guest