Uitkomsten enquête Financieringsadviseurs corona maatregelen

Meer dan 50 financieringsadviseurs hebben gereageerd op de enquête van Stichting MKB Financiering. Doel was om beter inzicht te krijgen in de huidige corona maatregelen en oplossingen en in toekomstige financieringsbehoeften van het midden- en kleinbedrijf. Lees verder voor de highlights en de uitkomsten, deze zijn ook als pdf te downloaden.

Financieringsadviseurs schakelen bijna even vaak banken als non-bancaire financiers in

Financieringsadviseurs doen naast financieringen veelal ook begeleiding met betrekking tot de overheidsregelingen. Het blijkt dat de huidige overheidsmaatregelen positief worden gewaardeerd. Opvallend is dat financieringsadviseurs in nagenoeg gelijke mate banken als non-bancaire financiers inschakelen. Non-bancaire financiers worden echter als sneller, meer risicobereid en beter bereikbaar ervaren.

Sterke groei van financieringsaanvragen en naar eigen vermogen verwacht

75% van de financieringsadviseurs verwacht een toename van het aantal financieringsaanvragen. En meer dan 80% van de financieringsadviseurs verwacht dat er behoefte ontstaat aan eigen vermogen versterkende oplossingen. Tenslotte worden ook de financieringsadviseurs geraakt door Corona. Opvallend want juist in deze tijd ontstaat behoefte aan liquiditeit en begeleiding.

Uitkomsten enquête Financieringsadviseurs

Keurmerk Erkend Financieringsadviseur MKB

Eind 2019 is gestart met het opzetten van een keurmerk voor financieringsadviseurs. Stichting MKB Financiering werkt hierbij samen met een kopgroep bestaande uit financieringsadviseurs (formules) en opleiders die zowel financieel als inhoudelijk bijdragen. Doel is te komen tot een keurmerk en beroepsgroep van financieringsadviseurs om daarmee de toegankelijkheid tot en de kwaliteit van financieringsadvies te verhogen ten behoeve van ondernemers.

Voor meer informatie over het keurmerk Erkend Financieringsadviseur MKB klik je hier.