SMF steunt Financieringsakkoord als ambitieniveau hoog is en goed wordt uitgevoerd

Gisteren kondigde Minister Adriaansens het Financieringsakkoord aan in de Tweede Kamer. Stichting MKB Financiering (SMF) is een groot voorstander van het akkoord dat ook een boost zal geven aan de verdere doorontwikkeling van de non-bancaire financiering aan het MKB. Wel is het belangrijk dat het ambitieniveau van het Financieringsakkoord hoog genoeg is en dat er een aanjager wordt aangesteld met politiek draagvlak om partijen aan de afspraken te houden.

Ronald Kleverlaan, voorzitter Stichting MKB: “SMF zet zich meer dan 5 jaar in voor de verbetering van het financieringsklimaat voor ondernemers en zijn erg tevreden dat de politiek deze boodschap nu heeft overgenomen.”

Akkoord inclusief fiscale- en garantieregelingen

Daarbij ondersteunt SMF ook de oproep van de Tweede Kamer dat de ambitie voor dit akkoord hoog moet zijn en dat in het Financieringsakkoord minimaal opgenomen moet worden dat ondernemers niet alleen ondersteund worden in de zoektocht naar financiering (Financieringshub), maar dat er ook fiscaal vriendelijke regelingen moeten komen voor durfkapitaal (winwin-lening) en dat garantieregelingen beter toegankelijk gemaakt moeten worden voor non-bancaire financiers.

Uitwerking Financieringsakkoord

Wij raden de minister aan om snelheid te maken met de uitwerking van het Financieringsakkoord, zodat de uitgangspunten meegenomen kunnen worden in de formatiegesprekken voor het nieuwe kabinet.

Aanjager Financieringsakkoord

Het is belangrijk om daadkrachtig te zijn en naast het Financieringsakkoord ook zo snel mogelijk een aanjager met de juiste politieke steun aan te stellen die de voortgang van het Financieringsakkoord opvolgt en uitvoert.

Voor meer over het aangekondigde Financieringsakkoord klik dan naar het LinkedIn bericht van Minister Adriaansens.