Groen licht voor ontwikkeling centrale financieringsplek

By 2 oktober 2023 Actualiteiten, Nieuws

Sinds de oprichting van Stichting MKB Financiering werken we aan het bevorderen van goede en passende financiering voor het MKB. Vorige week vrijdag kreeg deze ambitie een flinke push door de aankondiging van de Minister van Economische Zaken en Klimaat Micky Adriaansens om SMF te ondersteunen om samen met alle betrokkenen in de mkb financieringsmarkt een centrale financieringsplek te laten ontwikkelen. De te ontwikkelen financieringsplek is één van de peilers van het komende mkb financieringsakkoord waar SMF ook aan bijdraagt. Wij zijn blij en vereerd met deze steun en het bevestigt SMF’s fundamentele rol in het werken aan een goede economie en een financieel gezond ondernemersklimaat in Nederland.

Voor meer over de strategie voor verbetering van de mkb-financieringsmarkt klik je hier en voor de brief van de regering: MKB financiering aan de Tweede Kamer klik je hier.