Jeroen Spoor vertrekt na ruim 4 jaar als toezichthouder SMF, Josephine Feilzer treedt toe

By 21 december 2023 Actualiteiten, Nieuws

Woensdag 6 december droeg Jeroen Spoor zijn rol als toezichthouder over aan Josephine Feilzer, die per 6 december 2023  als algemeen lid is toegetreden tot de Raad van Toezicht van Stichting MKB Financiering.

Grote bijdrage vanaf oprichting SMF

Jeroen Spoor was actief betrokken bij de Stichting vanaf haar oprichting en werd in april 2019 samen met Mirjam Terhorst en Luuc Mannaerts door en namens de non-bancaire financiers gekozen in de Raad van Toezicht.

In 2022 is besloten om een onafhankelijke RvT in te stellen, waarbij een overdrachtsperiode is ingesteld, waarbij de eerdere leden stapsgewijs werden vervangen door onafhankelijke toezichthouders. Met de vervanging van Jeroen door Josephine Feilzer is deze transitie volledig doorgevoerd.

Bij de Raad van Toezicht vergadering werd door voorzitter Ronald Kleverlaan stilgestaan bij de grote bijdrage die Jeroen heeft geleverd. Ruim 4 jaar heeft hij zich altijd op persoonlijke titel ingezet als kritische, maar zeer constructieve toezichthouder. Wij danken Jeroen dan ook voor zijn zeer grote bijdrage aan het professioneler maken van de mkb financieringsmarkt en ook het bestuur daar scherp op te houden.

Externe toezichthouders

De Raad van Toezicht bestaat hiermee nu geheel uit externe toezichthouders bestaande uit voorzitter Jacqueline Zuidweg, Jack Hommel en Josephine Feilzer.

Zij brengen hun brede kennis en ervaring in de MKB-, institutionele-, verzekeraars- en bancaire wereld mee en zullen de Stichting MKB Financiering bijstaan in de volgende fase van groei en professionalisering.

Wij bedanken Jeroen Spoor voor zijn inzet en wensen hem veel succes in de toekomst. Daarnaast kijken wij uit naar de samenwerking met Josephine Feilzer.