Connecting Worlds, Building Bridges. SMF en Dutch New Narrative Lab ondertekenen samenwerking voor inclusieve financiering

By 13 februari 2024 Actualiteiten, Nieuws

Stichting MKB Financiering staat voor een betere toegang tot financiering voor álle MKB ondernemers. Dat hier nog veel winst staat te behalen voor ondernemend Nederland onderstreepte Ronald Kleverlaan op 10 februari met het ondertekenen van een samenwerkingsovereenkomst met het Dutch New Narrative Lab in aanwezigheid van Tweede Kamerlid Mpanzu Bamenga die zich vanuit zijn rol in zet voor Inclusief Ondernemerschap.

Voordat de ondertekening samen met Ruben Brave (Founding partner DNNL) van DNNL plaatsvond, gaf Ronald Kleverlaan nog een korte presentatie over de noodzaak van inclusief financieren en de belangrijkste acties die hiervoor plaats moeten vinden:

1. Ondernemers: Deel netwerken en ervaringen over financieren en steun elkaar
  2. Inclusieve adviseurs: Meer adviseurs die de connectie kunnen leggen tussen ondernemers uit deze doelgroepen en het financiële ecosysteem
  3. Inclusieve financiers: Financiers moeten zich richten op meer diversiteit binnen accountmanagement en risk-management. Daarnaast is het belangrijk dat er meer doelgroep fondsen opgericht gaan worden

Actiepunten samenwerking

Om dit te realiseren hebben SMF en DNNL een samenwerking afgesproken op de volgende actiepunten:

1. Het bevorderen van een inclusieve ondernemersmarkt door politiek hierop te wijzen.
  2. Het integreren van inclusieve financiering binnen het Nationaal Convenant MKB-Financiering.
  3. Het vergroten en verspreiden van kennis over inclusieve financiering via congressen, workshops en trainingssessies.
  4. Het toegankelijker maken van de financieringsmarkt voor ondervertegenwoordigde groepen.
  5. Het ondersteunen van de oprichting van nieuwe investeringsfondsen en financiers die zich richten op het netwerk van DNNL.

Meer inclusief financieren

SMF zet zich structureel in voor de inclusieve financieringsmarkt. Naast deze overeenkomst is SMF ook één van de ondertekenaars en trekkers van het Code-V initiatief om het investeren in vrouwelijke ondernemers te stimuleren.

SMF Financieringsevent

Ons jaarlijks SMF financieringsevent op maandag 3 juni zal ook in het teken staan van kleurrijk, divers en inclusief financieren. Deze bijeenkomst is alleen toegankelijk op basis van uitnodiging. Wil je hier bij aanwezig zijn? Meld je dan aan via info@stichtingmkbfinanciering.nl voor een uitnodiging.