Start van werkbezoeken Tweede Kamerleden aan mkb financiers

By 27 november 2019 Nieuws

Om politici meer kennis bij te brengen over het veranderende mkb financieringslandschap, is Stichting MKB Financiering samen met ONL gestart met het organiseren van werkbezoeken voor Tweede Kamerleden. Hierbij gaan we langs bij non-bancaire mkb financiers, waarbij ook ondernemers die door hen gefinancierd zijn, uitgebreid aan het woord komen.

Voldaan en Collin Crowdfund
Afgelopen week was het eerste werkbezoek gepland van VVD kamer lid Thierry Aartsen die op bezoek ging bij Voldaan en een daarnaast een bezoek bracht aan Collin Crowdfund. Ook Hans Biesheuvel, de voorzitter van ONL, was hierbij aanwezig. Door zijn dagelijkse contact met ondernemers ziet hij ook de noodzaak om de toegang tot financiering voor het mkb op de politieke agenda te plaatsen.

De komende maanden zal er regelmatig met politici het land in gegaan worden om hen in aanloop naar de komende Tweede Kamer verkiezingen bij te praten over de ontwikkelingen binnen de mkb financieringsmarkt en de gewenste aanpak om financiering voor het mkb bereikbaar te houden.

EenVandaag
Vanwege de nieuwe focus van het VVD op het mkb in de aanloop naar de komende verkiezingen, was er ook een cameraploeg van EenVandaag aanwezig voor de uitzending van zaterdagavond.