KvK gids voor bedrijfsfinanciering

By 13 november 2019 Nieuws

Door de toename van het aantal geldverstrekkers dreigen ondernemers en hun adviseurs het overzicht te verliezen. Wanneer schakel je welke financier in? De markt heeft behoefte aan educatie en voorlichting op dit terrein. Om in die behoefte te voorzien lanceert de Kamer van Koophandel  haar nieuwe digitale  KvK gids voor bedrijfsfinanciering. Deze gids geeft inzicht in de verschillende non-bancaire geldverstrekkers en hun kenmerken. Het persbericht vermeldt onder meer:

“.. De KVK-gids is tot stand gekomen met medewerking van het Ministerie van EZK en de Stichting MKB Financiering. Staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat zegt in het voorwoord dat de gids “inzicht geeft in de vele wegen die tot financiering kunnen leiden”.  Volgens directeur Ronald Kleverlaan van de Stichting MKB Financiering is de financieringsmarkt sterk in ontwikkeling: “Meer dan ooit gaat de stelling op: voor elk goed plan is een passende financiering beschikbaar! ”..”

De gids is een waardevol hulpmiddel voor alle ondernemers en hun adviseurs die zich oriënteren om een zakelijke financiering aan te vragen.

De gids sluit perfect aan bij de ontwikkelingen in de markt van geldverstrekkers en van financieringsadviseurs. Tijdens het congres “Het beroep financieringsadviseur binnen de turbulente financieringsmarkt” ontving Ronald Kleverlaan, voorzitter van de Stichting MKB Financiering het eerste en enige geprinte exemplaar van de KvK gids.

Interesse in de KvK gids bedrijfsfinanciering?     Download het hier: www.kvk.nl/gidsbedrijfsfinanciering